In een oogopslag

Terugblik door de CEO en de voorzitter

Terwijl we terugblikken op wat alweer een uitdagend jaar was voor velen, zien we duidelijk de veerkracht van Umicore en de wendbaarheid, de creativiteit en de inzet van Umicore-collega's wereldwijd door indrukwekkende resultaten neer te zetten.

Over ons

Het is onze missie om oplossingen voor schone mobiliteit te bieden voor alle soorten autoplatforms en om deze materialen te recycleren wanneer ze het einde van hun levensduur hebben bereikt. Dankzij onze expertise en knowhow op het gebied van metallurgie, chemie en materiaalkunde is ons gesloten bedrijfsmodel een duidelijke onderscheidende factor en de basis voor onze activiteiten en onze langetermijnstrategie.

Materialen voor een beter leven

Bij Umicore houden we vast aan onze overtuiging om materialen te maken die onze levenskwaliteit en de gezondheid van onze planeet verbeteren en tegelijk duurzame waarde leveren aan onze stakeholders. Daarom zetten we sterk in op ons gesloten kringloopmodel en meer bepaald op de degelijke en efficiënte recyclage van metaalhoudende materialen, die zo de basis kunnen vormen voor duurzame producten en diensten.

RISE, opkomen voor impact

Umicore houdt de blik op de toekomst gericht door gezond en concurrentieel te blijven en tegelijk de grootste maatschappelijke uitdagingen aan te pakken. We engageren ons voluit voor onze mensen en onze planeet, en houden daarbij zorgvuldig rekening met de wereldwijde economische, sociale en milieugerelateerde aspecten van onze producten.

Investeren in Umicore

Investeren in Umicore is investeren in een netto-begunstigde van een veranderende wereld. Umicore omarmt krachtige megatrends die als motor fungeren voor een snelle, winstgevende groei met ononderbroken waardecreatie tot 2030 en daarna nu we ons volgende strategische hoofdstuk aanvatten als bedrijf in de circulaire materiaaltechnologie.