Materials for a better life

Materialen vormen de kern van ons dagelijks leven en zijn cruciaal om welvaart te scheppen en uiteindelijk de mens vooruitgang te laten boeken.

Bij Umicore houden we vast aan onze overtuiging om materialen te maken die onze levenskwaliteit en de gezondheid van onze planeet verbeteren en tegelijk duurzame waarde leveren aan onze stakeholders. Daarom zetten we sterk in op ons gesloten kringloopmodel en meer bepaald op de degelijke en efficiënte recyclage van metaalhoudende materialen, die zo de basis kunnen vormen voor duurzame producten en diensten.

We kiezen er ook voor om actief te investeren in activiteiten met een positieve impact op de maatschappij omdat ze schadelijke uitstoot van voertuigen verminderen, gebruikte metalen een nieuw leven geven of de schone auto's van de toekomst aandrijven.

We willen dat Umicore het voortouw neemt met de creatie en aanlevering van materiaalgebaseerde oplossingen die passen in onze missie Materials for a better life.

De Umicore Way is de hoeksteen van alles wat we doen bij Umicore. Onze strategie omvat onze bedrijfsdoelstellingen en groeiambities voor de komende jaren, evenals onze duurzaamheidsdoelstellingen en onze algemene milieu-, sociale en governance-doelstellingen. De Umicore Way omschrijft onze waarden, de manier waarop we deze doelstellingen willen behalen en ons algemeen engagement voor de beginselen van duurzame ontwikkeling. Wij geloven dat de algemene waarden en ambities in dat document onder alle omstandigheden toepasbaar moeten zijn, en dus in verschillende regio's, culturen en bedrijfssituaties. De Umicore Way geldt niet alleen voor Umicore-medewerkers, maar ook voor onze relaties met al onze stakeholders.

De Umicore Way wordt aangevuld door uitgebreide bedrijfscodes en charters, waaronder onze gedragscode, de Belgische Corporate Governance Code 2020, ons corporate governance charter en de Umicore Dealing Code.

Werknemers bij corporate R&D op de Umicore-site in Olen, België