Leiderschap

Bestuur

Goede corporate governance is essentieel voor ons succes op lange termijn. Dit veronderstelt een doelmatig besluitvormingsproces met een duidelijke toewijzing van verantwoordelijkheden. Daarom stelde Umicore het corporate governance charter op, met een gedetailleerd overzicht van alle bestaande structuren, procedures en beleidslijnen rond governance.

Raad van toezicht

Directieraad

Leiderschapsoverzicht

De leiding is in handen van de raad van toezicht, die verantwoordelijk is voor het algemene beleid en de strategie van Umicore, terwijl de directieraad, die geleid wordt door de CEO, verantwoordelijk is voor het beheer van de onderneming.

Managementaanpak

De Umicore Way is de hoeksteen van alles wat we doen bij Umicore en vormt de basis van onze managementaanpak. De Umicore Way wordt aangevuld met gedetailleerde bedrijfscodes die richtlijnen vastleggen voor het hele bedrijf.

Risico’s en opportuniteiten

Het doel van ons risicobeheersysteem bestaat erin de onderneming in staat te stellen risico’s en opportuniteiten op een proactieve en dynamische manier te identificeren en ze zoveel mogelijk te beheren of tot een aanvaardbaar niveau te herleiden.