Over ons

Umicore bekleedt een unieke positie in materialen voor schone mobiliteit en in recyclage.

Met onze expertise in metallurgie, chemie en materiaalkunde bieden wij oplossingen voor schone mobiliteit voor vier soorten autoplatformen en recycleren wij de materialen aan het einde van hun levensduur. Dit kringloopmodel onderscheidt ons sterk op de markt en blijft de hoeksteen van onze werking en de ontwikkeling van onze strategie.

Onze autokatalysatoren reinigen de uitlaatgassen van verbrandingsmotoren van personenwagens en zware bedrijfsvoertuigen van alle brandstoftypes. Tegelijk drijven onze materialen voor herlaadbare batterijen en autokatalysatoren hybride, plug-in hybride en volledig elektrische voertuigen aan. Wij maken katalysatoren voor brandstofcellen en voor statische en industriële toepassingen.

Umicore heeft een van de meest geavanceerde fabrieken voor de recyclage van edele metalen ter wereld. Onze fabrieken kunnen 28 edele metalen en non-ferrometalen recupereren uit grondstoffen zoals industrieel afval, elektronisch schroot, batterijen, autokatalysatoren, industriële katalysatoren en brandstofcellen. De gerecycleerde materialen worden omgezet in zuivere metalen of nieuwe producten. Wij bieden bovendien recyclagediensten die de efficiëntie van onze klanten helpen maximaliseren.

Wij ontwikkelen aangepaste materialen en verzekeren dat onze processen rekening houden met gezondheid en veiligheid, recycleerbaarheid, kostenefficiëntie, afvalbeperking en energie-efficiëntie, zowel in onze eigen fabrieken als doorheen de hele waardeketen.

Ons succes hangt af van het evenwicht dat we bereiken tussen de economische, ecologische en sociale impact van onze activiteiten.

Onze geïntegreerde duurzaamheidsaanpak beperkt de impact van onze industriële werking. Onze inzet voor een ethische en verantwoordelijke bevoorrading levert waarde op en onderscheidt ons van onze concurrenten.

De positieve impact van Umicore verbetert de levenskwaliteit via producten en diensten, beperkt de schadelijke uitstoot van voertuigen, geeft gebruikte metalen een nieuw leven en drijft de auto's van de toekomst aan.

Onze missie: Materialen voor een beter leven

Wij geloven dat de materialen die de kern van het hedendaagse leven vormen cruciaal zijn voor de vooruitgang van de mens en dat zij ook in de toekomst welvaart zullen blijven scheppen. Wij vinden dat de efficiënte en oneindige recycleerbaarheid van metalen van vitaal belang zijn voor duurzame producten en diensten. Umicore wil een leider zijn in het maken en leveren van op materiaal gebaseerde oplossingen die bijdragen tot een fundamentele verbetering van de levenskwaliteit.