Grote uitdagingen aanpakken

HET VERSCHIL MAKEN BIJ DE GROOTSTE UITDAGINGEN VAN DE WERELD

Umicore zet zich in om te voldoen aan de groeiende vraag naar schone mobiliteit en schone lucht. We zijn een toonaangevend producent van katalysatoren en katalytische filters voor uitstootbeperkende systemen van personenwagens, zware bedrijfsvoertuigen en terreinvoertuigen. Onze katalysatoren en roetfilters zetten vervuilende uitstoot om in ongevaarlijke gassen en vangen het fijnstof op. Zo kunnen onze klanten de huidige en toekomstige milieunormen naleven. Onze producten verhinderden ondertussen de uitstoot van honderden miljoenen ton schadelijke stoffen in de lucht.

We zetten ons in om milieuvriendelijke technologieën te leveren die efficiënt grondstoffengebruik en meer duurzaamheid in de industriële bevoorradingsketen mogelijk maken.

Umicore levert energie-efficiënte technologieën die het grondstoffengebruik optimaliseren en vervuiling verminderen. We zijn een toonaangevend producent van kathodematerialen voor lithium-ionbatterijen, die cruciaal zijn in het bepalen van het vermogen en de energiedensiteit van herlaadbare batterijen en in het maximaliseren van het rijbereik van elektrische voertuigen. Onze nikkel-mangaan-kobalt of NMC-kathodematerialen zijn een gevestigde waarde in de sector. Om aan de groeiende marktvraag te voldoen, investeerden wij tussen 2017 en 2019 aanzienlijk om onze productie van NMC-kathodematerialen verder op te drijven.

Wij leveren oplossingen voor een schonere en meer veerkrachtige toekomst.

Umicore stimuleert duurzame groei en een circulair bedrijfsmodel. Onze fabriek in Hoboken is het grootste en meest complexe recyclagecentrum voor edele metalen ter wereld. We verwerken er ruim 200 soorten grondstoffen – van industrieel en mijnafval tot materialen aan het einde van hun levensduur zoals elektronisch schroot en afgedankte herlaadbare batterijen – en herwinnen meer dan 20 verschillende metalen. Als onderdeel van ons gesloten-kringloopmodel recycleren de meeste van onze business units industrieel afval van onze klanten. We verhogen onze capaciteit om aan die stijgende vraag te voldoen.

Wij bevorderen ecologische en ethische toelevering en vergroten de bevoorradingszekerheid.

Overal waar we actief zijn wil Umicore een voorkeurswerkgever zijn en vrouwen toegang geven tot leidersposities. Als groeiend bedrijf zijn we aanwezig op markten over de hele wereld. We ontvingen Top Employer-status voor onze sites in Europa en Azië. We denken dat dat zo is omdat we streven naar een omgeving met oog voor samenwerking, zinvol werk en mogelijkheden voor loopbaantrajecten en ontwikkeling. Onze werknemers hebben gemiddeld 10 dienstjaren op de teller en in de hele Groep hebben we een retentiegraad van meer dan 94%.

We delen dezelfde waarden, we respecteren elkaar en we werken allemaal samen aan materialen voor een beter leven.